Champions of Fantasy
Nelossel 2015.01.19. 11:56
Jtk indtsa: 2015.02.01!

Champions of Fantasy
A Champions of Fantasy egy asztali/frumos szerepjtk, mely a Fantzia bajnokai nev fikcira pt. A lnyege nem ms, mint hogy fantzinkat szabadjra engedve alkossunk karaktereket s vegynk rszt epikus kalandokban. De nylvn mind a karakteralkotsnak, mind a jtknak vannak szablyai, hogy az lvezet rovsra ne torkoljon koszba a jtk. De mik is ezek a szablyok s mi a jtk httrtrtnete? Lssuk szpen sorjban.
(Kattincs a tovb gombra!)
Trtnet
Napjainkban jtszdik a jtk a Fldn. Az univerzum nem oly apr, mint ahogy az emberek kpzelik. s nem csak kicsi szrke lnyek lakjk. Nagyhatalm lnyek npestik be azokat. De van egy faj mely hatalmasabb mindegyiknl. k a Narokok. A Narokok azzal szrakoztatjk magukat, hogy megltogatnak olyan civilizcikat, melyek legendkban, fikcikban s meskben gazdagok s a szmukra legszimpatikusabb hsket, gazfickkat, Isteneket s szrnyeket letre keltik. De ne gy kpzeljk, el mintha kilpne a knyvbl Superman vagy egy Vmpr, hanem tlagos embereket ruhznak fel az ltaluk imdott lnyek erejvel. De nem csupa j szndkbl teszik ezt. A kivlasztott lnyekbl k kivlasztott bajnokokat hoznak ltre. A Narokok a Bajnokokat egymsnak eresztik a bolygn egy hatalmas viadal keretben, mely addig tart, mg csupn egyetlen Bajnok marad. s ismt nem, nem egymst kel gyilkolniuk, mg ltnak ez tves. Persze nem kizrt. A kzdelem nem csak fizikailag rthet, st a legkemnyebb prbk fejben dlnek el. Nincsenek szablyok, hogy a kzdelmek hol s mikor trtnjenek, a mdszerekre sincsenek szablyok, mindenki ott, gy s azzal kzd meg, akivel, ahogy s amikor tud, s ahogy azt az adott szablyok engedik. De mi motivlja a Bajnokokat abban, hogy egymssal kzdjenek? Egyszer- az utols harcosnak, a vgs Bajnoknak jr, kt klnleges jutalom- egyrszt belphet a ltezk sorba. Vagyis maradhat az, akit teremtetek, belle, mert ha nem jtszik s feladja vagy veszt ismt csak haland lesz. Msrszt lehet egy kvnsga, amit a Narokok tejestenek, legyen az brmi is.
A bajnokok mr hrom ve jelen vannak a Fldn. Persze nem mind harcol egyms ellen, szlettek bartsgok, szerelmek s knyszer szvetsgek is, de termszetesen sokan magnyos farkasknt gyilkoljk sorstrsaikat jra s jra vagy pp ms bandkkal hborznak csapattrsaik oldaln. s mi a te bajnokod sorsa?

Bajnok alkots szablyai s a szksges informcik
A jtk elejn meg kell alkotnotok sajt bajnokotokat. A bajnokalkotsnl elg nagy teret kaptok, a fantzitok szabadon szguldhat. Azonban van nhny szably, amit be kell tartanotok:
-
A karakterednek kell legalbb kett, maximum hat vgtag. gy lehettek mondjuk egy ngykar mutns, vagy mondjuk egy szamurj, kinek hinyzik az egyik karja. Ennl tbb vagy kevesebb vgtag nem megengedett. A mechanikus vgtagok is vgtagnak szmtanak. A szrny s a farok akkor szmt vgtagnak, ha van funkcija is. Ha nem tudsz replni, se siklani szrnyaid segtsgvel, nem szmt annak, ha tudsz replni, annak szmt.
-
A karaktered magassga kktl-kkig terjed. kktl-kkig = legkisebb esetben akkora lehetsz, mint egy hupikk trpike, legmagasabb esetben egy Na'vi magassga lehetsz (kb. 2,5 mter, de esetenknt a 3 mter is megengedett). Ennl kisebb vagy nagyobb nem lehetsz.(Ha a karakter kpessge alakvlts vagy zsugorods esetleg nvs Km-beleegyezsek engedlyezhet. )
-
A karaktered szrmazhat egy adott fiktv vilgbl, vagy a te fantzidbl is. De konkrt, ismert fiktv szemly nem lehetsz. Nhny plda- lehetsz egy ltalad kitallt jedi a Star Wars vilgbl, de nem lehetsz Yoda vagy Kenobi. Lehetsz Idlord a Doctor Who-bl, de nem lehetsz Doktor, Kalz vagy Mester, egy ltalad ki tallt Idlordnak kell lenned.
-
A karakterednek ilyen vagy olyan formban tudnod kell kommuniklni.
Ezeket a szablyokat kell betartanotok, minden msban szabadkezet kaptok. Jjjn nhny tny a bajnokokrl, ami minden bajnokra igaz:
I. - A bajnokok bizonyos tvolsgon bell megrzik egymst. Hallanak pr msodpercig egy vkony, ijeszt hangot. Viszont ha mind kt bajnok klsre egy tlagos ember s pp egy hatalmas tmeg kzepn vannak, akkor nem felttlen tudjk megllaptani, hogy ki a msik bajnok.
II.- Ha egy bajnok meghal, a teste tz msodperc mlva arany szn porr alakul s elszll az g fel.
III. - A bajnokhoz szorosan kthet trgyak szintn porr vltoznak hall esetn, kivve ha azt mg halla eltt elajndkozta msnak, vagy halla utn 10 mp-en bell ellopjk. Ez azokra a trgyakra vonatkozik, amik szorosan kthetek a bajnokhoz. Pl. egy jedi esetben eltnik a fnykard, de az a prna, amit a bvhelyre szerzett a hrom v alatt, az nem fog eltnni.

Most, hogy ezeket is tudjtok, lssuk, hogy milyen informcikat kell megadnotok a karakteretekrl:
Nv: Ide kell karaktered teljes neve, de nem felttlen csak az. Jhet ide becenv, ha szuperhs vagy, akkor esetleg fednv, gnynv s gy tovbb.
Kls: Egy kp megadsa ktelez! Ezen kvl a magassg, sly megadsa is ktelez.
Jellem: rjtok le karakteretek jellemt. Itt is trekedjetek rszletessgre.
Eltrtnet: A karaktered lettrtnete/ lete.
Mi lenne a kvnsg?: Mi lenne a karaktered kvnsga, ha lenne az utols bajnok.
Kpessgek/Gyenge pontok: Ezek a klnleges kpessgek s a gyenge pontok. Minden karakternek kell legalbb 1, max 4 klnleges kpessg. Ezeket a kpessgeket hasznlva tudod hasznoss tenni magad a csapatban s tllni a kalandokat. Lehetnek teljesen hagyomnyos dolgok, mint pl. kivl kmikus vagy, vagy hacker vagy, esetleg remek akrobata vagy. De lehetnek elvont dolgok is, pl. telekinetikus kpessgek, emberfeletti er, mgia s gy tovbb. A gyenge pontok pedig azok, amik kiegyenslyozzk a karakteredet, hogy ne legyen karaktered tlsgosan ers s elpusztthatatlan. A gyenge pontok szintn szles skln mozognak. Lehetnek jellemhibk, lehetnek konkrt fizikai gyengepontok, lehetnek fbik, lelki betegsgek, fizikai betegsgek. Gyenge pontbl annyinak kell lennie, mint ahny erssged van s lehetleg egyenrangak legyenek gyenge pontjaid az ersgeiddel. Teht, ha azok az ersgeid, hogy replsz s tzet okdsz s robbantasz az elmddel, akkor lehetleg ne az legyen a gyengesged, hogy nem brod kimondani a planetriumot t-vel. s fordtva, ha csak annyi a klnlegessged, hogy kivl szakcs vagy, akkor lehetleg ne haldokolj egy gygythatatlan betegsg miatt. Szval legyen kiegyenslyozott a karaktered, mert akkor lesz hiteles maga a karakter s akkor lesz izgalmas a jtk.
Htizsk tartalma: Minden jtkos magval vihet egy tskt melybe kezdsnek kap 3-trgyat ezt vlaszthatja meg. (DE knyrgm, ne kapjunk el egy atombombt egy ridiklbl…
A jtk sorn lehet gyjteni trgyakat, ezeket kt jtk kztt rtkesteni hasznos trgyakra cserlni a kereskednl lehet!

A jtk menete
Mint minden asztali s frumos RPG ez is a kommunikcira pl. A jtkosok karaktereikkel egy kalandban vesznek rszt, amit a mesl/jtk mester/ kaland mester (tovbbiakban KM) vezet. A KM mondja el a szitucit a jtkosok pedig dntenek, hogy az adott helyzetben mit csinlnak, hogyan dntenek. Nylvn a KM az aktulis kalandot a bajnokok kpessgeihez s gyengihez igaztja. A jtk sorn az elttetek ll akadlyokat a kpessgeitek segtsgvel kell megoldani. A jtkosok vgig kommuniklnak egymssal s a KM-el, mondjk, mit csinlnak, hogyan csinljk.
Azonban bizonyos szitucik vgkimenetelt a KM prbkkal dnti el. Ezekbl hromfle van- hatos prba, tzes prba, rme prba.
Hatos prba- Ha egy jtkos olyan cselekvst hajt vgre, melynek ttje van s vgkimenetele nem felttlen egyrtelm, akkor a KM prba el llthatja a bajnokot. Ehhez a hatoldal kockt kell hasznlni. Miutn eldobta a KM a kockt, a szm dnti el, pontosan mi fog trtni:
-
Ha 1-est dobsz, akkor az adott cselekvs nem csak nem sikerlt, hanem katasztroflis vgkimenetele lett.
-
Ha 2-est, az adott cselekvst nem sikerlt vgrehajtani
-
Ha 3-ast, az adott cselekvs majdnem sikerlt, vagy nem egszen gy sikerlt, ahogy eltervezted
-
Ha 4-es, az adott cselekvs sikerlt s gy, ahogy azt eltervezted
-
Ha 5-st, akkor nem csak sikerlt vghez vinni, amit akartl, de mg jobban is sikerlt, mint remlted.
-
Ha 6-ost dobtl, akkor ugyanaz trtnik, mint amikor tst dobsz, de ilyenkor kapsz egy vdettsget is.

Mi a vdettsg?
A vdettsg egy olyan dolog, amit hatosok dobsval szerezhetnk. A karakterlapokra ezt az adminok vezetik majd. A vdettsg azt jelenti, hogy ha egy hatos prbn, egyest, vagy kettest dobsz s felldozod egy vdettsgedet, akkor jra dobhatsz. Azonban, ha msodjra is egyest vagy kettest dobsz s nincs vdettsged, vagy nem akarod, hogy minden vdettsged egy prbn fogyjon el, akkor megtrtnik a legrosszabb.
rme prba- Van olyan szituci, aminek kimenetele nem egyrtelm, de csak kt irnyba mehet a dolog: sikerl vagy nem. Nem lehet epikus, vagy katasztroflis a vgkimenetel. Ilyen pldul az, hogy prblsz utolrni egy autt. Nincs az ersgeid kztt a szokatlanul nagy gyorsasg, se a gyengesgeid kztt a borzaszt kardi, teht vagy utolred, vagy nem. Kteslyes a dolog. Ilyenkor rmvel dntjk el, hogy utolred-e az autt. Az rme prba sorn nem szerezhetnk s nem is hasznlhatunk fel vdettsget.
Tzes prba- A tzes prbnl, a hatossal ellenttben, nem felttlen azt dntjk el, hogy j vagy rossz, illetve mennyire j vagy rossz dolog fog trtnni. A tzoldal kocka azt is eldntheti, hogy egy ldban milyen kincset talltok, milyen szrny van az ajt msik oldaln, illetve mennyi jn az adott szrnybl. Vdettsget itt is lehet szerezni a hatossal s mivel az egsz csapatra vonatkozik, mindenki kap egy darab vdettsget, azonban felhasznlni itt sem lehet a mr korbban megszerzett vdettsgeket. Tovbb a hatos nem felttlen pozitv vgkimenetellel rendelkezik.
A jtk clja pedig egyszer: Teljesteni az adott kalandot minl szrakoztatbban.
Ne feledjtek el, hogy a KM dnti el milyen tpus prba jn, illetve mire dob prbt egyltaln hisz nem felttlen kell mindenre kockt dobnotok.

Fejlds a jtkban
A jtkban nincsen hagyomnyos tapasztalati pontrendszer vagy hasonl. Fejldni gy lehet, hogy ha sok kalandon van tl a karaktered s nagyon gyes vagy, lvezetesen rsz, akkor a KM-ek megjutalmazhatjk a karakteredet. Lehet, tallsz j trgyakat, pl. jobb fegyvereket, vagy pl. ha pokemon mester vagy, akkor a rgi pokemonod fejldik tovbb, vagy tallsz egy ritka pokemont. De ez gy is megmutatkozhat, hogy jelenlegi kpessgeid fejldnek. Pl. egy jedi vagy, aki rgen hatos prbval tudta kontrollni msok elmjt, de idvel ksbb ebbl rme prba lett majd ksbb mr nem is kell prbt dobni. De az is lehet, hogy egy korbbi gyengepontod tnik el, pl. tallkozol egy olyan karakterrel, aki segti legyzni a tztl val flelmedet s gy tovbb. Jutalom persze nem minden kaland utn jr s lehet, hogy nem kzvetlen a legutbbi kalandod utn, hanem majd a kvetkez kalandod kzben jutsz hozz jutalmadhoz.
Bartsgos NJK-k.
A jtkosokon s az ellensges NJK-on (nem jtkos karakterek) fell, mindenkinek lehet egy segttrsa. Ez lehet valamilyen llat (kutya, macska) egy kisebb segd robot, vagy egy ppos fegyverhordoz. Eme NJK karakterek csupn msodhegeds asszisztensek lehetnek, sose lesznek olyan ersek, mint egy jtkos karakter. Megalkotsuknl, a bajnokokra vonatkoz szablyok kzl, csak az els szably s a maximlis magassgot meghatroz szably vonatkozik. Lehet akr olyan apr, hogy elfrhet a jtkos karakternek zsebben, de szabad szemmel lthat legyen az NJK trs. A bartsgos NJK nem ktelez. Legfeljebb egy trgyat adhatsz t neki, ha tele a zskod s csak egy NJK trsad lehet Csak akkor lehet j NJK trsad, ha a rgi mr meghalt. Nem cserlheted le spontn, tudatosan ki kell rni a rgi szereplt a sztoritokbl, mieltt j trsad lesz. persze lehetnek kivtelek, mint a fentebb emltett pokemester, nla pldul lehet ksbb jutalom az, hogy j bartsgos NJK-kat szerez, mivel ez a jutalma. Ha csinlsz NJK-t, neki is kell egy kls-bels jellemzst rni, illetve le kell rnod a kt karakter viszonyt. rthet egy-kt dologhoz, de nem kell felttlen gyenge pontot rni neki.
Mindenkinek j jtkot kvnok!

|